2015/03/30

Back to reality

Vi sitter som bäst på tåget tillbaka till Åbo efter några sköna dagar uppe i norr. Känns skönt att få komma tillbaka till verkligheten eftersom allt med skola, vänner och Finland snart tar slut. Ska jobba hårt nu de här dagarna före påsk och sen kanske igen åka norrut för en sista gång. Så då försöka träffa familj och vänner som jag inte kommer träffa före julen. Usch, det så konstigt att skriva så där. Måste nog erkänna att jag ännu inte riktigt har vant mig vid tanken att jag kommer vara så länge borta från allt det som jag vet. Men ett halvt år kommer gå snabbt, då jag kommer ha the time of my life. Pappa ringde idag till min hyresvärd och sa upp lägenheten, så också det kommer till ett slut. Så någon som ska börja studera i Åbo och söker lägenhet, ta kontakt så kanske du får bo i världens mysigaste etta mitt i Åbo. 

Nu är vi en timme från Åbo och ska bli skönt att få komma hem igen. Ska ännu hinna och handla och fylla på kylskåpet, sen får vi se om vi orkar göra något annat än att ligga och titta på tv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar