2015/03/26

Att packa ner sitt liv

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så kommer jag att säga upp min lägenhet nu när jag åker iväg. Vilket betyder såklart att jag måste packa ihop allt det jag har och äger. Resan närmar sig och jag har nu redan börjat packa ihop sånt som jag vet att jag inte behöver. Vilket känns på ett sätt jätte sorgligt, för jag tycker sååå mycket om min lägenhet, den är helt perfekt för mig. Men å andra sidan så ska det blir roligt att se vad som händer sen när jag kommer hem och hur vi då kommer att bo. 

Men nu just så känns det mest jobbigt att se sitt liv packas ner i lådor och se hur lägenhet blir mer och mer tom och kall. Istället så blir lägenheten full med flyttningslådor, men som tur så minskar det på dem imorgon. Har packat ner massor med kläder som jag inte använder mera och även mina vinterkläder som tar mycket plats, och de tar jag med mig hem till Österbotten imorgon, när jag och Joni åker dit. Vi åker hem över helgen för att fira min fammo som fyller 80 år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar