2015/03/05

Svag för socker

Är man sugen på lite socker så tycker jag man ska sätta på sig förklädet och ta tag i det här receptet som jag hittade på Finlandssvenska bloggare gruppen på Facebook. 
Cookie dough balls, alltså på riktigt ni vet inte hur enkelt det är och himmelskt de smakar. Slängde ihop smeten igår kväll och nu har jag socker så det räcker för veckoslutet. Så nu är jag också tvungen att dela med mig av receptet.

Cookie dough balls with chocolate,

1/2 dl socker
1 dl farinsocker
1 tsk vaniljsocker
100g smör
2 msk mjölk
3 dl mjöl
1 tsk salt
1 dl krossad chocklad
ca 150g choklad

1. Börja med att blanda alla sockersorter med det smälta smöret till en fin smet. 2. Tillsätt sedan mjölk, mjöl, salt och krossad choklad och blanda smeten ordentligt. 3. Rulla sedan smeten till små bollar, och sätt in dem i kylen. 4. Under tiden som bollarna ligger i kylen så smälter du resten av chokladen med vattenbad. 5. När chokladen är klar, så doppar du bollarna i chokladen och låter den stelna. Vill man så kan man sätta lite strössel på som dekorering! Voila*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar