2015/03/20

Lilla Jakobstad

Alltid när jag kommer hem till pampas, så brukar jag fråga av mamma och pappa vad som hänt sen jag sist var hemma. Och nu denna gång så hade det hänt ganska mycket. Speciellt i lilla Jakobstad. Då staden har fått, enligt mig, en stor förändring, till det positiva. Vi har fått en ny fin byggnad, Esplanad Galleria, där flera gamla men också nya matställen har fått ta plats. Tycker att det är så roligt att det äntligen händer något i lilla Jakobstad, och att mera ännu är på kommande. Hoppas såklart att det skulle komma kanske lite mera shopping. Så det får vi hålla tummarna för. 


Så igår när jag spenderade dagen på stan med mamma så passade vi på att checka in stället och vi testade på frozen yogurt från Slurp och sen så lunchade vi även på Subway tillsammans med moster. För de som känner mig så vet att jag älskar loppisar. Och alltid när jag är hemma så passar jag på och besöka de loppisar som finns här i Jakobstad. Så även igår men då blev det lite mindre fyndat, så hoppar på bättre lycka nästa gång. Jag själv borde och ta och hyra ett loppisbord, jag har massor med kläder som jag borde sälja. Men det får nog vänta tills jag kommer hem från Turkiet.


Imorgon är det lördag och sen efter det söndag och då redan är det dags för mig att åka tillbaka till Åbo. Fastän jag varit hemma sen i tisdags så känns det som om jag bara varit ett par dagar. Allting går så snabbt när man är hemma. Man planerar att man ska hinna med så mycket, men sen i slutändan så vill man ändå bara ta det lugnt. Men ikväll så har jag faktiskt haft det jätte trevligt med två av mina bästa barndomsvänner. Ni vet de där vännerna som man har haft hela sitt liv och fast man har gått olika vägar i livet så alltid när man träffas så är det som om man aldrig var ifrån varandra. Konversationen bara fortsätter. Och så är det med oss. Vi har så olika liv men ändå så kan vi alltid prata om nästa allt och bara umgås. Så ikväll så bestämde vi träff och åkte iväg till staden för att äta pizza på det nya stället i gallerian. MrBank, heter stället och det uppnådde nog alla mina förväntningar. Riktigt goda pizzor. Så har ni vägarna förbi Jakobstad, så rekommenderar jag stället. 


Nu har jag en hel dag kvar här, så ska försöka hinna med så mycket som möjligt. Träffa alla vänner och släktingar osv. Insåg även just eller insåg det nog för ett par dagar sen att min fotoutmaning har lämnat lite på hälft. Så får se om jag orkar fortsätta eller om jag avslutar det här och nu. Ni får hålla ögonen öppna så kanske det dyker upp en bild eller två ännu. 

Trevlig helg till alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar