2015/03/01

Första mars

Nu sitter jag på tåget tillbaka till Åbo. Har haft en riktigt skön och lugn helg hemma med familjen. Tiden går alltid så fort när man är hemma och det känns som om man skulle behöva flera dagar för att hinna med allt och träffa alla som man ska träffa. Fastän jag alltid tänker att nu när jag är hemma ska jag hinna träffa alla kompisar, så slutar det ändå med att man spenderar mest tid med familjen. Men denna helg så känns det faktiskt som om jag har hunnit med mycket.
Fredagen bestod av vaccinationer. Inför resan så har jag valt att bara ta Hepatit A, eftersom jag har alla andra vaccinationer i skick och de andra så borde jag klara mig utan. Men alltså det är ju helt hemskt hur dyra vaccinerna är, drygt 60€ för en spruta och då har jag ännu en kvar. Skulle jag ännu har varit tvungen att ta de andra så skulle det handla om flera hundra euro, så nej tack. Det räcker nog med utgifterna.
Sen på fredag kväll så var jag på revy med mamma och pappa, för de som kommer från min hemtrakt så vet att jag prata om Purmo revyn som är så omtalad och som det skrevs om i dagens tidning. Och som alla andra år så var den nog faktiskt super bra. Där fick man sig faktiskt ett gott skratt och fick skratta lite åt kusinen som var med.

Resten av helgen så bestod av shopping, mys och kalas. Passade på nu när jag vara här hemma att söka efter svenska guide böcker om Turkiet, som jag måste ha med mig. Sen så blev det även inhandlat lite andra saker som får följa med till Turkiet.
Idag söndag så har vi firat min fina kusin Oscar som fyller 12 år och på samma gång välkomnat dem hem med lite välkommen hem vimplar efter att ha varit på resa.
Alltid lika roligt att spendera tid med min fina familj och mina fina favorit killar som jag så ofta saknar.

Nu får jag vänta en månad igen före jag får se alla. Och nästa gång så tar jag Joni med mig och det kanske också blir sista gången jag är hemma före mitt äventyr börjar. Ihhh spännande! Hoppas alla har haft ett super veckoslut och att ni får en fin arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar