2015/03/04

Ledig dag

Alltså jag måste bara säga att jag har nog världens lättaste och på samma gång roligaste utbildning. Kan inte fatta att jag, tycker att skolan är rolig och att jag vill fara dit och lära mig massor av nya saker. Men det beror nog till stor del på vårt annorlunda studiesätt och det passar mig som handen i handsken. Jag har aldrig varit den person som orkar sitta och höra på när någon lärare pratar eller något teoretiskt överhuvudtaget. För de som inte vet så på Yrkeshögskolan i Novia så har vi ett annorlunda studiesätt, vi jobbar i team, vi har inga tenter och vi grundar ett riktigt företag då vi börjar första året. Under studietiden så jobbar vi med olika projekt och får in pengar till vårt företag och genom det så får vi studiepoäng. Vårt företag heter Emilia och när vi blir färdiga från Novia så har vi som mål att använda våra pengar till en resa till Hawaii, coolt eller hur! Så om man är social och gillar det praktiska framför det teoretiska så ska man söka till Novia i Åbo!

Men jo det jag skulle säga var ju att jag har haft ledigt idag och har varit jätte duktig och varit på gym. Jag har sportat hela mitt liv med alla världens olika sporter och aldrig egentligen haft problem med konditionen eller något sånt. Men nu på senaste tiden så är det nog pinsamt hur lat jag har blivit. Så nu blir det ändring på det, måste ju komma i form till Turkiet. Vilken tur att jag har en pojkvän som motiverar mig.


Imorgon är det skola igen men sen efter är det äntligen helg och sista helgen som Hirvensalo har uppe. Så nu är det slut med allt slit där på det stället, äntligen! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar