2015/04/04

Tradition

Solen skiner och fåglarna kvittrar, kanske våren också kommer hit till Österbotten. Känns som en helt annan värld när man kommer hit, när det finns massor av snö på vissa ställen. När man i Åbo är van med solsken och gröna färger och våren som kommit. 
Men igår så var det en riktigt underbar kväll. Som tradition så hade vi en stor påskbrasa som alla samlades runt, solen sken och det var inte så kallt. Kändes roligt att få ta del av en sak som följt med hela livet. För det blir ju ofta så att när man flyttar hemifrån så har man inte möjlighet att delta i alla traditioner. Så vilken tur att jag är hemma nu på påsken. 

Nu är det söndag och dags att bara ta det lugnt och njuta. Blir även tvungen att finslipa min fackuppsats som ska vara inlämnad idag.. Ett mirakel att jag ens har fått den kvar, efter min tröga början. Ska även fortsätta med ett projekt som jag håller på med i garaget. Har planerat detta nu i ett par år och nu har jag tagit tag i det och börjat på. Kommer mera bilder sen när jag kommit lite längre. Någon som kan gissa vad det är? Något i inredningsväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar