2015/04/20

Paradiset

 Jag är äntligen här. I paradiset. Flygresan gick bra och så även buss turen från flygplatsen till hotellet. Just nu så bor vi på ett av Nazars finaste hotell i Alanya. Men sen när jag börjar jobba så flyttar vi till Side.
Igår när vi kom till hotellet fick vi ett härligt välkomnande. Så härliga tjejer som jag kommer jobba med i sju månader. Nu känns det inte längre lika jobbigt att vara hemifrån när man fått en annan familj här i Turkiet. 
Vi hade en ledig dag igår, så vi satte på oss bikinin och lade oss vid poolen. Såå roligt att lära känna alla tjejer och alla de som jag ska jobba med. En av tjejerna hade födelsedag igår, så på kvällen så ordnade vi en överraskningsfest med bord på restaurangen och tårta. Magmusklerna börjar komma nu redan efter allt skrattande. 

                           

Idag blev det första dagen på akademin. Där vi kommer få lära oss allting om Nazar, vårt jobb, kollegor osv. Vi började dagen med frukost och fortsatte sen att åka till de hotell som vi ska jobba på. Som ni kanske minns så kommer jag jobba på Pegasos World och jag sitter faktiskt just denna stund här i det här mega stora hotell. Vi har fått en rundtur och jag insåg nog att det kommer ta en stund före man kommer hitta allting här. Sen så har vi också fixat klart våra arbets visum så nu är det bara att köra på. Pegasos har också en helt underbar strand. 


Mitt äventyr fortsätter och hoppas ni har det bra där hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar