2015/04/09

En sista gång

Efter en kort men tung skoldag och efter att ha städat hela lägenheten från golv till tak, så tar jag en välförtjänt paus och pustar ut. Igår kväll och idag på morgon, så slog stressen till. Först NU, så inser jag att jag åker om en vecka och att nu är det på allvar, nu är det på riktigt. Nu känner jag fjärilarna i magen och oron över hur allting ska gå. Missförstå mig inte fel, det här är verkligen min dröm och jag kommer absolut ta den här chansen. Men att se hur andra människor som står mig nära, har det jobbigt på grund av att jag åker iväg, tynger lite på både hjärtat och samvetet. Är man självisk om man går efter sina drömmar? 
Hur som helst så tror jag att det kommer vara jobbigast på flygplatsen, när man måste på riktigt skiljas åt. Men efter att ha kommit fram så vet jag att vi kommer ha så fullt schema att såklart kommer man sakna alla men tiden kommer gå snabbt när man gör något hela tiden. 

Som jag skrev tidigare så är mamma och pappa här hela nästa vecka. Så passar nu på före dom kommer att ha en liten avskeds fest. Så imorgon så är det esmis farewell party som gäller. Har bjudit in alla mina fina vänner, så att jag får festa en sista gång med alla! Ser verkligen fram emot kvällen. Kommer att bjuda på bål och något smått salt att äta.

Nu ska jag bara ta det lugnt och kolla lite serier tror jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar