2015/04/25

Happiest girl on earth


Här ligger jag igen i sängen, klockan är mycket och det är mörkt ute. Det här är min ända lugna stund på dagen. Känns lite dumt att säga det om och om igen men idag har det också varit en helt super dag. Ni vet den där känslan som man känner när man vet att det är det här man vill göra. Det är precis här i Turkiet som jag vill vara och det är meningen att jag ska vara. Det är inte ofta som man får sina drömmar uppfyllda och när det väl händer så måste man ta vara på den möjligheten. Så för varje dag så börjar det kännas lättare och bättre, fastän jag förstås saknar alla där hemma. 

Men nu just i skrivande stund så kan jag nog inte bli lyckligare. Joni är här och hälsar på och jag har fått spendera hela min lediga kväll med honom. Det är liksom perfekt nu. Önskar att tiden kunde stanna och vi skulle få spendera ett par härliga dagar tillsammans. Men jag får bara vänta tills nästa gång han kommer och hälsar på, då allting har lugnat ner sig och jag har fått mina arbetsrutiner. 

Också i akademin har vi haft en rolig dag. Vi har blandat teori med praktik och då blir det genast  mycket intressantare. För några dagar sedan fick vi lära oss om hur man ska presentera sig själv och hålla "show", och tills idag hade vi fått en uppgift. Vi skulle tillsammans med det team som vi kommer jobba med nu i sju månader, planera en show. En show som fick handla om vad som helst, the sky is the limit. Så ikväll hade vi showtime med alla dream providers och det var såå roligt. De senaste dagarna så har jobbat ganska mycket i team, alltså med de människor som kommer jobba på samma hotell. Vi är tre olika team. Och nu när vi jobbat tillsammans så inser jag hur sjukt roligt vi kommer ha det under vår tid här i Turkiet. Så härliga och underbara men på samma gång olika människor. Oj oj kommer nog bli bra det här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar