2015/06/30

Making memories

Söndagen som spenderades i Antalya med bästa tjejerna blev underbar. Shopping, god mat och såklart att få lite tid ifrån jobbet och allt annat. Vi hade ju hyrt en bil och bestämt att jag skulle köra, men jag tänkte att det fixar jag ju hur lätt som helst. Men att köra i bil i turkiet är inte världens enklaste sak. Men efter många omvägar och råd och vägbeskrivningar på turkiska så kom vi fram till Mark Antalya. Egentligen behövde jag inget speciellt men att få shoppa kläder från normala butiker så som H&M räckte bra till. Hittade massor med fina kläder och nästan bara nödvändiga saker blev det inhandlat. Så nu klarar jag mig en stund igen utan shopping och snart kommer lönen för Juni så då känns det bättre.

























Och går var världens roligaste. Vi jobbade som vanligt på morgonen men efter lunchen åkte vi till Incekum och hade teamdag. Vi hade lite teambildning men efter det så fick vi testa på WIPEOUT. Alltid när jag sett det på tv:n så har jag sagt att det ska jag testa någon gång och igår fick jag äntligen göra det. Alltså kunde aldrig tro att det skulle vara så roligt. Men också jobbigt var det, så alla muskler i hela kroppen fick verkligen jobba. Vi hade tre stycken go pro kameror med oss, så många häftiga bilder och videos kommer ni få se genast när jag fått dem. På kvällen så hade vi team middag och åt god mat. Vi hade också turist tema för kvällens outfit. Så alla lekte vi turister igår kväll.


Och idag är det ledig. Redan från morgon blev det powerwalk med tjejerna och på hemvägen så bestämde vi oss för att gå på Hamam. För de som inte vet så är hamam eller turkiskt bad den turkiska varianten av ångbad, ett slags bastu. Man börjar och gå i vanlig bastu, sen går man till en annan bastu full med skrubb salt och skrubbar bort all död hud, tredje bastun är en typ av ångbastu där allt salt smälter bort. Efter dessa tre så kommer själva hamam, då får man ligga ner på ett stor sten bord och där så blir hela kroppen skrubbad och tvättad. Där så försvinner alla död hud och man blir riktigt ren. Där får man också skum massage och det är såååå skönt. Efter detta så känner man verkligen hur huden är ren och all död hud är borta. Sen får man ligga och torka lite och till sist får man vanlig massage. Detta är verkligen något jag rekommenderar att man gör om man är i Turkiet. Speciellt om man vill få ordentlig färg på sin semester. Då kan man göra detta första dagen och sen så kommer man bli brun mycket fortare och färgen håller också längre när man kommer hem. För mig så har jag märkt att jag har tappat massor av färg för att min kropp har varit så torr. Så efter hamam så hade ju alla min färg och döda hud skrubbats bort, så att jag var "vit" igen. Men nu efter att ha solat 1!! dag så har jag fått all min färg tillbaka. Så dagen har spenderats vid poolen med tjejerna och det har varit så skönt att bara ta det lugnt. 
Efter att vi hade solat kände vi att vi ville göra något roligt. Så vi gick iväg och hyrde såna "trehjulingar". Alltså haha, så så roligt. Vi körde in till Side och kollade på Apollo templet, invigde Saras selfiestick och hade det galet roligt. Det är såna här dagar som man kommer komma ihåg sen när man åker hem. Kolla in min instagram för en sjukt rolig film från vårt äventyr!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar