2015/06/20

En annorlunda midsommar

När sommaren verkligen är här, då är det midsommar. Detta år blev det en annorlunda midsommar utan familjen och alla dess traditioner. Men sist och slutligen nu när jag tänker tillbaka på gårdagen, så hade vi nog en super fin midsommar här i Turkiet också. Igår firades midsommar på hotellet och Nazar hade ställt till med fest för alla våra gäster. Det blev en väldigt stressig men rolig dag. En dag med midsommar lunch, aktiviteter och såklart dans kring midsommar stången. Kvällen firades på Karma med bästa vännerna. En underbar kväll som är lika suddig som bilden nedan ;)





 























Har även hittills haft en riktigt super vecka på jobbet. Börjat morgonen med simskola, vilket jag älskar. Så så roligt att få vara tillbaka i simskolan, på ett lite annorlunda sätt, men fortfarande få lära barn och simma. Eftermiddagarna har det varit varierat program med allt från familjedag till två timmar i vattenparken. Ikväll är jag ledig, vilket är skönt, för jag tror att jag håller på och få en förkylning. Vaknade i morse med sjuk hals, täppt näsa och sjuka öron, så får se vad detta blir till. Nästa vecka blir det ingen ledig tisdag, så denna gång får jag vänta lite längre på en ledig dag. 

Annars så blir vädret bara varmare och varmare. Man märker hur jobbigt det verkligen är att jobba i solen från 9 på morgon till 9 på kvällen. Det krävs att man dricker mycket vatten och äter ordentligt. De flesta kanske tror att jag både har världens bästa men även enklaste jobb, men det stämmer nog inte. Kan erkänna att jag även trodde det före jag började jobba här. Jag tänkte kanske att man skulle leka lite med barnen, simma, ha det roligt och tack för mig. Men efter 2 månader, så märker man nog hur mycket det tär på kroppen. Mina arbetsuppgifter är så mycket mera än att bara ta hand om barnen. Det är mycket som händer som inte syns utåt. Allting är planerat i minsta lilla detalj. Men brinner man verkligen för detta jobb så blir det inget problem. 

Nu så ska jag och min roomie tända lite ljus och sätta oss ner på balkongen och bara njuta av vår lediga kväll. Här lär man sig verkligen att uppskatta precis allt, varje liten ledig stund är guldvärd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar