2017/01/06

A new beginning

Det nya året välkomnade oss med en bitande kyla som jag tror ingen av oss var riktigt beredda på. Här hos oss uppe i Österbotten har termometern kunnat ligga över -20 strecket. Men med kyla kommer solsken och vi har fått se solen nästan varje dag vilket gör att jag inser hur mycket jag saknar värmen och solen. Förhoppningsvis så kommer jag snart få veta vart, hur och när jag får flyga iväg till värmen. 

wanderlust (n.) A strong desire or urge to wander or travel and explore the world.

Som jag nämnde tidigare så har jag alltså fått jobb på TUI (finnmatkat). Jag kommer jobba som Kids Club host på ett hotell någonstans ute i världen och i och med det nya året kommer mina förberedelser för det här börja. Jag har ännu inte fått någon information om när jag kommer flyga iväg eller var ute i världen jag kommer jobba. Sitter förstås och dagdrömmer om destinationer som till exempel Sri Lanka, Mauritius eller Jamaica, ju längre bort från kalla Finland desto bättre. Men det återstår att se vart jag kommer få åka. 

Men som sagt så har förberedelserna börjat och det är mera jobb än man kunde tänka sig. Det är papper från polisen, förnyelse av pass, massor med dokument som krävs för att man ska kunna få sitt visum, visumansökan osv. Det är inte alltid så lätt som det låter, att man tar sitt pick och pack och åker iväg, utan det är mycket jobb som ligger bakom det.

2 kommentarer:

  1. Hej Emma!
    Jag har också sökt jobb till TUI och ska om två veckor på rekryteringsträff i Stockholm, jag antar att du också möjligtvis har varit på det? Kan du inte berätta lite om hur det var på träffen?

    Hoppas allt är gott!
    Hälsningar, Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Vad roligt att höra att det är flera som söker världens bästa jobb och spännande med träffen i Stockholm. Jag själv deltog i rekryteringsträffen som ordnades i Helsingfors för några veckor sedan. En riktigt rolig men spännande dag med många gruppövningar och presentationer samt personlig intervju! Adda mig på Facebook om du vill veta mera ingående :)

      Hoppas allt är bra med dig!

      Radera