2015/02/20

Att drömmar går i uppfyllelse

Alla har vi något som vi drömmer om. Det kan vara ett drömyrke man hoppas på eller bara att man drömmer om att bli rik eller få en ny bil. Men hur ofta går drömmarna i uppfyllelse och när och om dom går i uppfyllelse så händer det bara eller har man jobbat hårt för att nå dem.
I mitt fall så handlar det om ett drömyrke som jag strävar efter att få någon gång i framtiden. Jag har största delen av mitt liv drömt och fantiserat om hur jag i framtiden kommer jobba utomlands på något fint hotell och få göra något som jag tycker om, så som att jobba med barn på en bamse klubb eller som aktivitetsledare.


Min dröm har nu gått i uppfyllelse. Och jag tänkte nu berätta mera om det äventyr som väntar mig om bara två månader.


För de som inte vet så kan jag ju börja med att säga att jag är bosatt i Åbo för tillfället och studerar andra året till restonom alltså turism. Och jag har nu då alltså fått chansen att testa på mitt drömyrke i samband med mina studier.
Hela äventyret började i Åbo när en av mina teammedlemmar nämnde att Nazar (ett relativt nytt resebolag) ordnade ett info tillfälle där de berättade om företaget och på samma gång sökte nya dream providers, så fint som det heter, alltså arbetare. Jag som redan då hade börjat fundera på en praktikplats för sommaren tog tillfället i akt och gick dit för att se vad det handlade om. Före jag åkte dit så insåg jag inte att det var mitt drömjobb som hon erbjöd där. Efter info tillfället gick jag raka vägen hem och sökte till Nazar, men efter att ha hört hur många som söker och hur många skeden anställningen innehåller så hade jag inte alls höga förväntningar. Det tog endast ett par dagar före jag fick email att jag gått vidare till nästa skede, och mina framgångar bara fortsatte och jag klarade alla skeden tills det återstod en telefon intervju och sen om det gick bra, en dag i Helsingfors med personlig intervju. Nå ni kan ju gissa redan hur det gick och plötsligt sitter jag i Helsingfors. I Helsingfors så var jag så nervös som jag aldrig varit förut, för det var ju mitt drömjobb det handlade om, att nu kan jag ju inte misslyckas, att det skulle ju helt förstöra mig. Men redan efter första delen av dagen så lugnade jag ner mig och kände att I got this. Allt detta hände i januari och före månadens slut skulle vi få veta om vi blivit anställda eller inte.
Sen hände det otroliga, en blessing. Av alla sökande som var där på plats, så blev jag, JAG, handplockad och fick genast kontraktet i handen. Kan ni fatta vilken känslan som uppstår när jag inser vad jag åstadkommit och att drömmar faktiskt kan gå i uppfyllelse om man verkligen tror på sig själv och kämpar för något man vill.

Mitt äventyr börjar på allvar den 20 april i Side, Turkiet. På hotellet Pegasos World kommer jag spendera ett halvt år som aktivitetsledare för barn. Kan inte ännu heller fatta att jag faktiskt har fått jobbet och faktiskt kommer på riktigt åka iväg.
Men före det så är det massor ännu som måste fixas och göras, såsom skolarbeten, visum, vaccinationer och andra praktiska saker.


Om det nu är nån som känner att wow det här vill jag också göra så GÖR DET. Allting är så bra ordnat med Nazar och de sköter allt pappersarbete, lägenhet fixar dom osv. Ta chansen och sök, det värsta som kan hända är att man får ett nej, och då är det bara att se det som en erfarenhet och kämpa vidare.
Så nu vet ni lite mera och det jag skriver om, eftersom bloggen till stor del blev startad för att familj och vänner ska kunna följa med när jag åker iväg.

Nu ska jag efter ännu en lång arbetsdag krypa ner i säng bredvid han som gör mig så lycklig!

2 kommentarer:

  1. Vaa, ska du va vi pegasos world? Jag å emma var ju tär, hejlt sjult underbart hotell! :D lyckliga du, grattis :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vaa påriktigt då, de har jag nog helt missa.. Men joo tack det kommer nog säkert bli helt underbart :D

      Radera