2016/12/18

You must go on adventures to find out where you belong

Efter att ha varit borta från bloggandet och skrivandet ett år så är jag tillbaka. För er som följde med min blogg för två år sen, kanske kommer ihåg orsaken till varför jag började skriva. Jag hade en spännande sommar framför då jag hade fått jobb i Turkiet på ett hotell. Jag har nu igen en gång en spännande vår och sommar framför och det är också orsaken till varför jag har valt att ta upp skrivandet igen här på bloggen.

2016 håller på att ta slut och jag kunde inte vara gladare. Det senaste året har varit riktigt jobbigt för mig och kanske det värsta året i mitt liv. Det har varit ett år som inte alls blev som jag hade tänkt mig. Jag har fått genomgå stora förändringar och jag har haft svårt att acceptera min "nya livssituation". Men efter att ha mått dåligt och levt i en bubbla i ett halvår har jag förlåtit, fått förlåtelse och lämnat allt det gamla bakom mig.

Med en högskoleutbildning som närmade sig slutet ville jag många gånger ge upp men efter att ha kämpat mig igenom det sitter jag nu här idag som färsk utexaminerad restonom. Jag är 22 år, jag har en utbildning, jag har ett jobb på ett av världens största turismföretag. Så nu känns det bra att kunna lämna 2016 bakom mig och blicka framåt mot ett förhoppningsvis bättre 2017.

Som sagt, jag har börjat blogga igen eftersom jag har en spännande vår och sommar framför mig och ett jobb på världens största resekoncern. Jag har fått jobb på TUI Destination Services (före detta Finnmatkat).
Så till följd av mitt stora intresse för turism och resande så kände jag att det passade bra att börja blogga igen nu före jag åker iväg. Har ännu inte fått någon information om destination eller när jag åker iväg så allt är fortfarande i startgroparna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar