2015/10/30

Highlights

Känner att jag nu har börjat landa lite mera här hemma, så tänkte slänga in ett inlägg. Känns ju förstås  ännu lite konstigt att jag faktiskt är hemma men det blir bättre och bättre för varje dag som går. Helt overkligt att sju månader har gått förbi så snabbt och speciellt när man lever ett helt annat liv. Man lever i sin lilla Turkiet bubbla som det är svårt att ta hem till Finland. Så nu är det bara att försöka få tillbaka finlands rutinerna och få tillbaka skolmotivationen. 

För att se tillbaka lite på mitt äventyr och göra så att jag saknar det ännu mera än jag gör just nu, så har jag samlat ihop lite bilder från säsongen. Bilder som har en speciell historia eller minne bakom sig.



































1. Första veckan i Turkiet och akademin har precis blivit avklarad/ 2. Första jobbdagen tillsammans med smurfteamet/ 3. Fina stunder med Kapten Nemo/ 4. Gick simlärare utbildning och kan nu kalla mig simlärare



































1. Alla underbara jobbdagar tillsammans med teamet/ 2. Gissa vem som ler på insidan av Kapten Nemo/ 3. En oförglömlig födelsedag/ 4. Familjen samt mormor och morfar på besök








































1. En av många fina äventyr med bästa tjejerna, bilutflykt till Alanya/ 2. Alla roliga shopping resor tillsammans med bästa vännerna/ 3. Teamdag som slutade med tema party, Turist tema/ 4. Ännu ett av våra fina äventyr, denna gång i lilla Side





































1. Ett av många försök till en fin gruppbild, som alltid slutade på samma vis/ 2. En super dag med utflykt till Green Canyon/ 3. Jobbdagar när de är som bäst/ 4. Rolig utekväll med tjejerna



































1. Helt vanlig dag på jobbet/ 2. Ledig dag som spenderades på stranden/ 3. Två semesterfirare som njuter av en drink vid poolen/ 4. Firade bästa Tanjas födelsedag med bästa tjejerna




































1. Andra gången gillt med familjen på besök samt moster och mormor/ 2. Ledig dag som spenderades på en fyrhjuling i skogen och leran/ 3. Bilutfärd till Antalya och gamla stan/ 4. Suddig bild men fylld med minnen <3




1. Slutet av säsongen närmade sig och vi gick på Nazars Oscars gala. Alltså, dessa tjejer, finns inte ens ord som kan beskriva hur tacksam jag är för att jag fått lära känna dessa tre. Vad skulle jag ha gjort denna säsong utan er. Jag älskar er och snart ses vi igen/ 2. Emma som stått ut med mig i vått och torrt denna säsong/ 3. Obligatorisk Starbucks bild från flygplatsen/ 4. En sista tillbaka blick på Turkiet från flyget hem

Dessa sex månader har varit de bästa sex månaderna i mitt liv. Är så glad och tacksam över att jag fick chansen till detta. Det har varit en säsong fylld med både glädje och tårar, sol och regn och vänskap och kärlek. Det var med blandade känslor som jag lämnade både vänner och Turkiet för att åka tillbaka till livet här hemma. Men ansökan till nästa år är redan inskickad, så nu är det bara att räkna ner dagarna till april 2016 och tills jag får se alla underbara människor igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar