2015/07/31

Green Canyon

En vecka har gått igen sen senaste inlägget och mycket har hänt. Vi hade som vanligt ledig dag på tisdag, och vårt turistande fortsatte. Så i tisdags så bestämde vi oss för att åka till Green Canyon. Och enligt mig, så var det bästa utflykten hittills. En båttur på Green Canyon sjön, med fantastisk utsikt över bergen som ligger kring Manavgat. Söker man på Green Canyon, så kommer man förstå vad jag menar. En utflykt som är absolut värd att göra om man befinner sig i Turkiet, Side.
Utflykten började med en busstur, uppe till sjön och bergen, där vi hade en 10 minuters paus för att kunna fotografera floden och sjön uppifrån. Sen så körde vi ner till sjön och hoppade på en båt. Båtturen på sjön räckte två timmar och det var helt underbart. Så så fint och magiskt på nått sätt. Men såklart svårt att fånga på bild, så det krävs verkligen att man ser det med egna ögon. Efter båtturen så åkte vi till en restaurang som ligger längs floden. Där åt vi lunch, badade, testade på lite paddling, fiskade och många fler aktiviteter. När vi hade ätit efterrätt, så hoppade vi på bussen och åkte hemåt. Detta var bara en halv dags utflykt men jag själv gillar såna mera än att man är borta en hel dag. Så senare på kvällen så kunde vi ta det lugnt och vi beställde hem pizza och hade filmkväll. Ännu en perfekt ledig dag.








 
 




Annars så hänt mycket annat också. Kommer inte gå in i detalj på olika händelser men för de som läser nyheterna så vet kanske att läget i Turkiet och gränsen till Syrien är ganska skakigt. Och vid några tillfällen så har vi också här i Side märkt av oroligheterna. Men allting är bra och inget mera allvarligt har hänt!

Och två dagar sen så hade jag oturen med mig igen och föll och skadade mig, så nu sitter jag här med tre stygn i knäet. Första gången i mitt liv jag har stygn så alltid något spännande som händer här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar