2015/05/12

Ledig dag

Igår hade jag som sagt ledig dag och det blev som jag trodde... Regn hela dagen, så inget solande här inte. Men fick istället tvättat sängkläder, arbetskläder, städade lägenheten och passade på att skype med både kärleken och familjen. Efter att ha städat och fixat lite i lägenheten så börjar det äntligen kännas lite mer som hemma. Ska ta bilder nån dag när jag har tid så får ni se hur jag bor.


 
Idag har jag haft en annorlunda jobbdag och så kommer även onsdag och torsdag vara. Jag har nämligen blivit utvald att delta i en tre dagars simlärarutbildning som ordnas för oss aktivitetsguider. Så de här dagarna kommer vi ha teori samt simlektioner och ett slutprov som ger oss behörighet att vara simlärare. Eftersom Nazar ordnar simskolor för barn så är det här ju en super möjlighet för oss. Jag har ju jobbat i simskolan hemma i fem somrar men bara som lekledare och assistent, så nu är det roligt att även få bli simlärare. 

Annars så flyter allting på bra här. Trivs på jobbet fastän dagarna är långa och tunga, men försöker se positivt på det hela. Har även mycket roligt att se fram emot just nu. Min familj + mormor och morfar som kommer hit om en månad till min födelsedag och sen Joni som kommer hit om två månader för att fira vår årsdag. Så om jag har en jobbig dag tänker jag bara på allt det roliga som väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar